The Influence Of Children's Language Ability Through The Shining Library Of Aba Takerharjo Kindergarten Pengaruh Kemampuan Berbahasa Anak Melalui Perpustakaan Bersinar TK Aba Takerharjo
Main Article Content
Abstract
This study aims to analyze the impact of the "Perpustakaan Bersinar" program on early childhood language development at TK ABA Takerharjo. The program is designed to create a fun and child-friendly library environment, combining interactive activities with local culture. A qualitative descriptive approach was used, with data collected through observation, interviews, and documentation. The results show that the program successfully improved children's reading interest and language skills, as evidenced by the increased number of library visits and children's more expressive and creative language abilities. The success of the program was also supported by the active involvement of parents and teachers in creating a supportive literacy ecosystem. This program significantly contributes to early childhood literacy development
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CONS-IEDU memberikan akses terbuka kepada siapa saja sehingga informasi dan temuan dalam artikel ini bermanfaat bagi semua orang. Konten artikel jurnal ini dapat diakses dan diunduh secara gratis, tanpa dipungut biaya, mengikuti creative commons license yang digunakan.
CONS-IEUD: Jurnal Program Studi Bimbingan dan Konseling Islam berlisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
Rachmat, F. (2021). PERAN BAHASA DALAM PERKEMBANGAN SOSIAL EMOSIONAL ANAK TANTRUM. CONS-IEDU, 1(1), 41-55.
Jasmita, R. (2024). PENGARUH DUKUNGAN SOSIAL DAN KESEJAHTERAAN PSIKOLOGIS TERHADAP LONELINESS PADA LANSIA. CONS-IEDU, 4(1), 11-25.
Efendy, D. I., & Rohmatullah, N. (2021). Bimbingan Keagamaan Untuk Mengembangkan Konsep Diri Remaja (Penelitian Terhadap Penerima Beasiswa Mentoring Pada Yayasan Percikan Iman Bandung). CONS-IEDU, 1(1), 57-69.
Hardiansyah, F., Awalin, S. A. N., & Rahmayanty, D. (2024). PERAN GURU BIMBINGAN DAN KONSELING DALAM PENGEMBANGAN BAKAT SISWA SMA NEGERI 2 SEKAMPUNG. CONS-IEDU, 4(1), 147-155.
Sinaga, M. H. P., & Yusri, M. H. (2024). MENGGALI POTENSI SOSIAL ANAK BERKEBUTUHAN KHUSUS DI SEKOLAH LUAR BIASA NEGERI KOTA SUNGAI PENUH. CONS-IEDU, 4(1), 131-138.
Sinaga, M. H. P., & Yusri, M. H. (2024). MENGGALI POTENSI SOSIAL ANAK BERKEBUTUHAN KHUSUS DI SEKOLAH LUAR BIASA NEGERI KOTA SUNGAI PENUH. CONS-IEDU, 4(1), 131-138.
Rahayu, E. D. (2024). ANALISIS KEMANDIRIAN BELAJAR PESERTA DIDIK SMAN 96 JAKARTA. CONS-IEDU, 4(1), 91-99.
Aini, J., & Azwar, B. (2024). LAYANAN MEDIASI MELALUI PENDEKATAN KOGNITIF DALAM MENANGANI KONFLIK RUMAH TANGGA DI KUA LUBUK LINGGAU. CONS-IEDU, 4(1), 37-45.
Sopian, Asep, Hanip Hidayatulloh, and Universitas Pendidikan Indonesia. 2024. Feasibility of Al-Muthalaah Teaching Materials Based on Miles and Huberman Model Analysis and Pancasila Student Profile. 9(2): 312–26.
Yusanto, Yoki. 2020. Ragam Pendekatan Penelitian Kualitatif. Journal Of Scientific Communication (Jsc) 1(1): 1–13.