PERAN KELUARGA, SEKOLAH, DAN MASYARAKAT DALAM PEMBENTUKAN KARAKTER BERKUALITAS
Main Article Content
Abstract
To rebuild national identity and encourage the formation of a new Indonesian society, character education is an important and strategic step. This research uses a library approach. The results of this study show that building student character is not easy and not fast. To be reflective and practical, it requires continuous effort and deep reflection to make a series of moral decisions that must be followed up with concrete actions.It takes time for all of this to become a habit and become a person's character or character.The character of education must involve various elements: society, school environment, family and household. Reconnecting educational relationships and networks that are almost broken between these three educational environments is the main step that must be taken
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CONS-IEDU memberikan akses terbuka kepada siapa saja sehingga informasi dan temuan dalam artikel ini bermanfaat bagi semua orang. Konten artikel jurnal ini dapat diakses dan diunduh secara gratis, tanpa dipungut biaya, mengikuti creative commons license yang digunakan.
CONS-IEUD: Jurnal Program Studi Bimbingan dan Konseling Islam berlisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
Amaruddin, H., H.T.Atmaja dan M.Khafid. (2020). Peran Keluarga Dan Media Sosial Dalam Pembentukan Karakter Santun Siswa Di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Karakter. 10(1): 33–48. https://doi.org/10.21831/jpk.v10i1.30588
Fatmah,N. (2018). Pembentukan Karakter Dalam Pendidikan. Jurnal Pendidikan Karakter. 29(2): 369–387.
Puspytasari, H.H. (2022). Peran Keluarga dalam Pendidikan Karakter Bagi Anak. Jurnal Pendidikan Islam. 6(1): 1–10.
Santika, T. (2018). Peran Keluarga, Guru, Dan Masyarakat Dalam Pembentukan Karakter Anak Usia Dini. JUDIKA (Jurnal Pendidikan UNSIKA), 6(2), 77–86.
Satya, Y.D., N.W. Suarmini dan S.Prabowo. (2015). Peran Keluarga Sangat Penting dalam Pendidikan Mental, Karakter Anak serta Budi Pekerti Anak. Jurnal Sosial Humaniora. 8(1): 46-54. https://doi.org/10.12962/j24433527.v8i1.1241
Subianto, J. (2013). Peran Keluarga, Sekolah, dan Masyarakat Dalam Pembentukan Karakter Berkualitas. Jurnal Penelitian Pendidikan Islam. 8(2): 41–49. https://doi.org/10.21043/edukasia.v8i2.757